W co gra młodzież

fot. Powiat Radomszczański/Zespół Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku

Uczniowie Zespołu Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku wzięli udział w projekcie badawczo-edukacyjnym „Granie na ekranie”. Celem było zdobycie wiedzy na temat używania gier cyfrowych przez młodzież. Chodziło też o edukację w zakresie odpowiedzialnego grania.

Uczniowie wypełniali najpierw anonimowe kwestionariusze online. Posłużyły one do opracowania szkolnego programu profilaktycznego dotyczącego e-uzależnień – od telefonu komórkowego, portali społecznościowych czy gier online. W szkole została przeprowadzona również kampania edukacyjna z użyciem szkolnych ekranów informacyjnych, na których umieszczono wiadomości i porady dotyczące korzystania z mediów cyfrowych. Wymieniono zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki.

Jak informuje Starostwo Powiatowe w Radomsku, opracowane zostały też rekomendacje dla rodziców, uczniów oraz nauczycieli w zakresie odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych, w tym grania w gry cyfrowe.

W obecnej rzeczywistości, w dobie obostrzeń sanitarnych, doświadczeniach minionego i możliwości wprowadzenia kolejnego lockdownu, temat gier jest szczególnie ważny. Młodzież spędza dużo czasu w sieci: szkoła, nauka i rozrywka. Ważna jest więc wiedza na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów sieci oraz wsparcie uczniów w zdrowym rozwoju w świecie nowych technologii.

Projekt „Granie na ekranie”, realizowany przez Fundację Lotto im. Haliny Konopackiej oraz fundację „Dbam o Mój Z@sięg”, otrzymał rekomendację Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Jak podają autorzy projektu, granie w gry jest jednym ze sposobów spędzania czasu wolnego nie tylko przez dzieci i młodzież.

W Polsce 53 proc. grających to mężczyźni, 47 proc. graczy stanowią kobiety. 57 proc. polskich graczy deklaruje, że gra w gry mobilne, nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się gry społecznościowe (30 proc.) i konsolowe (29 proc.). 64 proc. graczy w gry mobilne to uczniowie i studenci. 74 proc. graczy sięga po ten typ gier, aby zabić wolny czas, 56 proc. dla relaksu i odstresowania się, 20 proc. – aby nabyć nowe umiejętności.

(r), źródło: Powiat Radomszczański, strona projektu „Granie na ekranie”

Leave a Reply