Tuzy neurodydaktyki w służbie lepszej praktyki pedagogicznej

Jedna z poprzednich edycji Ogólnopolskiego Sympozjum Neurodydaktyki; fot. neurodydaktyka.us.edu.pl

VI Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki odbędzie się w dniach 21–22 listopada (sobota-niedziela) w postaci zdalnej. Wśród wykładowców m.in. Marek Kaczmarzyk, Jan Miodek, Marzena Żylińska i Jacek Pyżalski. Podczas dwóch dni omówione zostaną najnowsze osiągnięcia neuronauk i sposoby wykorzystania ich do lepszej praktyki pedagogicznej.

Aby wziąć udział w VI Ogólnopolskim Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Koszt udziału: 100 zł.

Program sympozjum 

21 listopada, sobota

  • 10.00–10.30 -otwarcie VI Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki, powitanie uczestników.
  • 10.30–11.00 – dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ, Instytut Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski w Katowicach: Słowa i znaczenia, o dydaktycznych aspektach teorii ucieleśnionego języka.
  • 11.00–11.30 – prof. dr hab. Jan Miodek, Uniwersytet Wrocławski: Siła sprawcza języka.
  • 11.30–11.45 – przerwa.
  • 11.45–12.30 – dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Uniwersytet Warszawski: Komunikowanie się w szkole zapośredniczonej przez komputer. Relacje zdalne czy realne?
  • 12.30–13.00 – mgr Ewa Bensz-Smagała, Katedra Psychologii, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego w Katowicach: Jak zdiagnozować umysł atypowy?
  • 13.00–13.15 – przerwa.
  • 13.15–14.00 – dr Adriana Kloskowska, Zespół Placówek Edukacyjno-Rewalidacyjnych w Grudziądzu: Rozwój sensoryczny a kompetencje komunikacyjne dzieci i dorosłych.
  • 14.00–14.30 – dr hab. Piotr Łaszczyca, Instytut Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski: Głowa Meduzy – źródła moralności a konflikt światopoglądowy i podłoże negacjonizmu.
  • 14.30–14.45 – przerwa.
  • 14.45–15.30 – dr hab. Katarzyna Potyrała, prof. UP Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie: Uczenie się przez błędy. Ujęcie neurodydaktyczne.
  • 15.30–15.45 – mgr Dawid Mędrala, NDRK – Neurodydaktyka Doktora Kaczmarzyka
    Bezpiecznie w szkole czy bezpieczna szkoła?
  • 15.45 – podsumowanie pierwszego dnia.

22 listopada, niedziela

  • 10.00 – otwarcie II dnia VI Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki.
  • 10.00–11.00 – dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM, Pracownia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu: Słowa które łamią kości i budują – co słowa mają wspólnego z przemocą rówieśniczą?
  • 11.00–11.45 – dr Marzena Żylińska, Budzące się szkoły: Metodyka dyskretna.
  • 11.45–12.00 – przerwa.
  • 12.00–12.45 – mgr Tomasz Bilicki, Fundacja Innopolis: Jak mówić do dzieci i młodzieży? Wojna na słowa między serotoniną a kortyzolem.
  • 12.45–13.30 – mgr Robert Bielecki, Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku: O daremnym trudzie dydaktyki transmisyjnej wobec mechanizmów percepcyjnych mózgu.
  • 13.30–14.00 – dr hab. Tomasz Huk, Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Śląski w Katowicach, SP nr 11 w Katowicach: Szkoła w kryzysie czy kryzys szkoły?
  • 14.00–14.15 – przerwa.
  • 14.15–15.45 – debata. Edukacja zapośredniczona – uciążliwy wymóg czasu czy szansa dla edukacji?
  • 15.45–16.00 – zamknięcie drugiego dnia i zakończenie sympozjum.

(J)

Leave a Reply