Telefon wsparcia dla uczących się zdalnie

Fot. Pixabay

W Łodzi uruchomiono telefon wsparcia dla uczniów uczących się zdalnie. Jak podaje łódzki magistrat, młodzi ludzie mogą zgłosić każdy swój problem: z brakiem dostępu do sprzętu potrzebnego do nauki, z brakiem posiłku czy innymi trudnymi sytuacjami.

Pod numer (42) 638 47 77 dzieci i młodzież mogą dzwonić od poniedziałku do piątku, od 13.00 do 16.00. Przy telefonie dyżurować ma pełnomocnik prezydent miasta ds. dzieci i młodzieży, a jeśli będzie trzeba, również psycholog oraz osoba, która pracowała m.in. w świetlicy środowiskowej dla dzieci.

Jak podaje Agata Kobylińska, pełnomocnik prezydent miasta Łodzi ds. dzieci i młodzieży, informacja o uruchomieniu telefonu trafiła na Librusa, czyli platformę do kontaktu między szkołami a rodzicami i dziećmi. – Nie wiemy, jakich telefonów się spodziewać, ale przygotowujemy się na wiele ewentualności. Od informacji, że „nie zjadłem dziś obiadu” (i tu rozwiązania szykuje MOPS), przez „nie wiem jak odrobić lekcje, ponieważ nie mam dostępu do komputera, laptopa”, po przemoc domową – wyjaśnia Agata Kobylińska.

Zastępca dyrektora MOPS Piotr Rydzewski zapewnia, że gdy okaże się, że dzwoni młody człowiek, który mówi, że nie zjadł posiłku, ośrodek jest gotowy na pomoc. – Kuchnie w szkołach i przedszkolach działają. Gotują dla młodszych dzieci, które cały czas korzystają z placówek. Tu będzie można przygotować obiad dla naszego potrzebującego ucznia. Będzie mógł go odebrać opiekun dziecka. A jeśli nawet nie będzie mógł, znajdziemy rozwiązanie, by żadne dziecko, które się do nas zgłosi, nie zostało głodne – mówi Piotr Rydzewski.

Agata Kobylińska rozmawiała też z łódzką policją o rozwiązaniach, które będzie można wprowadzić w życie, gdy na telefon wsparcia zadzwoni młody człowiek, by poinformować o sytuacji zagrażającej jego bezpieczeństwu. Szkoły przygotowują się zaś na rozwiązanie problemu z dostępem do własnego sprzętu pozwalającego na zdalne nauczanie. Placówki są gotowe, by wypożyczać uczniom komputery do domów.

(r), źródło: UMŁ

Leave a Reply