Instytut Studiów Podyplomowych w Tychach wraz z Centrum Szkoleń ISP zaprasza na cykl bezpłatnych webinarów z zakresu pedagogiki specjalnej. Wykłady online poprowadzą doświadczeni eksperci i praktycy na co dzień pracujący z dziećmi ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną czy sensoryczną.
Trzy webinary odbędą się na przełomie marca i kwietnia br. na profilu ISP na Facebooku (linki poniżej). Podczas webinariów eksperci przybliżą jak diagnozować i wspomagać dzieci podczas pracy w szkole.
Udział w naszych webinarach jest bezpłatny. Sami państwo decydujecie w ilu wykładach chcecie wziąć udział i które zagadnienia budzą wasze największe zainteresowanie. Organizatorzy wydają także bezpłatne zaświadczenia o udziale w webinarach, które są przydatne w awansie zawodowym nauczycieli.
Wykłady są przeznaczone nie tylko dla nauczycieli i terapeutów. Powinni je wysłuchać także rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, słuchacze studiów pedagogicznych i psychologicznych oraz wszyscy zainteresowani tematyką autyzmu.
Co zyskasz uczestnicząc w webinarach?
- Aktualną wiedzę dotyczącą spektrum autyzmu, bazującą na najnowszych dostępnych badaniach naukowych.
- Know-how ekspertów z wieloletnim doświadczeniem.
- Dobre praktyki gotowe do wdrożenia w pracy z dziećmi.
- Zestaw prostych narzędzi do diagnozy spektrum.
- Dowiesz się jak ułatwić codzienne funkcjonowanie osobom ze spektrum autyzmu.
Webinar I – 29.03.2022, godz. 18.00-19.30

Dr Katarzyna Nowak – „Codzienna praca w szkole z dzieckiem ze spektrum autyzmu – jak się o do niej przygotować”
Dr Katarzyna Nowak prowadzi w Instytucie Studiów Podyplomowych zajęcia na takich kierunkach jak: pedagogika specjalna – edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, neurologopedia oraz diagnoza i terapia pedagogiczna.
Bogata wiedza, doceniana przez słuchaczy, uzupełniana jest przez panią Kasię doświadczeniami rodzinnymi. Jest bowiem mamą dziewięcioletniego Artura, który ma zdiagnozowane spektrum autyzmu.
Weź udział – kliknij TUTAJ.
Webinar II – 5.04.2022, godz. 18.00-19.30

Mgr Adrian Borowik – „Rodzic roszczeniowy? Czy rozumiemy wyzwania przed którymi stają rodziny osób w spektrum?”
Mgr Adrian Borowik jest pedagogiem, trenerem, terapeutą, który od lat popularyzuje zarówno wśród rodziców, jak i terapeutów osób z autyzmem, podejście do terapii wypływające z głębokiej refleksji, akceptacji i wyrozumiałości dla drugiego człowieka.
Najbardziej interesującym go tematem jest budowanie relacji z osobami z autyzmem, przede wszystkim w środowisku domowym, ale też poza nim np. w przedszkolu lub szkole. Jest absolwentem Wydziału Pedagogicznego na Uniwersytecie Warszawskim. Przeszedł szereg szkoleń organizowanych w USA przez Autism Treatment Center of America oraz the Option Institute, na których uczył się o The Son-Rise Program, co w dużej mierze wyznaczyło główny kurs jego podejścia do osób z autyzmem i do terapii.
Ukończył też 1 stopień szkolenia HANDLE. Jest założycielem Przylądka Dobrej Nadziei, dzięki któremu prowadzi swoją działalność szkoleniową i współpracuje z rodzinami osób z autyzmem. Jest też współfundatorem oraz członkiem zarządu Fundacji Być Bliżej Siebie, która zajmuje się przede wszystkim pomocą osobom z autyzmem i ich rodzinom oraz przybliżeniem w naszym kraju niesamowitej metody terapii autyzmu – Programu Son-Rise.
Weź udział – kliknij TUTAJ.
Webinar III – 12.04.2022, godz. 18.00-19.30

Dr Agnieszka Padewska – „Jak wspierać w szkole dziecko z niepełnosprawnością niepełnosprawność intelektualna, sensoryczna, spektrum autyzmu?”
Dr Agnieszka Padewska swoją rozprawę doktorską poświęciła badaniu skłonności do zachowań dewiacyjnych młodzieży niewidomej oraz młodzieży z niepełnosprawnością ruchową z perspektywy poczucia sensu własnego istnienia.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym z niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem oraz ze spektrum zaburzeń autystycznych (autyzm i zespół Aspergera). Doświadczona jest w pracy z dziećmi i rodzicami ze środowisk niewydolnych wychowawczo i ekonomicznie
Ma za sobą kilkaset godzin pracy warsztatowo–szkoleniowej z nauczycielami, rodzicami, pedagogami; prowadzi również wykłady i ćwiczenia dla studentów studiów licencjackich i podyplomowych kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Ustawicznie poszerza swoją wiedzę o najnowsze badania z zakresu funkcjonowania układu nerwowego człowieka i jego możliwości integracyjnych i rozwojowych. Miłośniczka Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga, rodzicielstwa bliskości, wrażliwości, uważności a także życia w zgodzie z naturą.
Ukończyła wiele szkoleń trenerów polskich i zagranicznych. Z zamiłowaniem (choć nie bez trudu) łączy zdobywaną wiedzę teoretyczną z zakresu alternatywnych metod terapeutycznych i empatycznego podejścia do dziecka z wymiarem praktycznym.
Weź udział – kliknij TUTAJ.