„Hola Espana!”- nauczyciele z warszawskiego Targówka na kolejnym wyjeździe w ramach programu Erasmus+

Uczestniczki kursu w Madrycie; fot. ZS im. P. Wysockiego

Pomimo utrudnień związanych z pandemią Oksana Rolya, koordynator programu Erasmus+ w Zespole Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie zorganizowała trzeci wyjazd dla nauczycieli na kurs szkoleniowy, tym razem do Madrytu (wcześniej kursy odbywały się na Sycylii i na Malcie).

Trzy nauczycielki ZS im. P. Wysockiego w dniach 24.07.-31.07 uczestniczyły w szkoleniu pt. „Nowoczesne technologie informacyjne oraz wielokulturowość kluczem do sukcesu edukacyjnego”. Zajęcia odbywały się na obrzeżach Madrytu w miasteczku Alcala de Henares. Brali w nich udział nauczyciele z pięciu krajów: Polski, Grecji, Bułgarii, Rumunii i Węgier.

Na początku szkolenia każdy z uczestników zaprezentował siebie i przedstawił kierunki zmian w oświacie w swoim kraju w czasie nauczania online i nauczania hybrydowego. Ponadto każdy wypowiedział się na temat nowoczesnych technologii informatycznych wpierających proces nauczania, które były stosowane przez nauczycieli z jego przedmiotu.

Program szkolenia był bardzo urozmaicony. Prowadzący zajęcia Rodrigo przedstawił nam różne aplikacje edukacyjne np. Sktetch, Miro, Classdojo, Ppopplet, Flipsnack, Flipgrid, Edupuzzle, Edmondo, Classroom, Wakelet, Facile plickres, Thinklink, Trello, Weebly, Genialny, Canva, Prezi i Visme. Kurs był prowadzony na wysokim poziomie. Językiem obowiązującym był angielski. 

Niektóre z zaprezentowanych aplikacji były nam wcześniej znane, ale mogłyśmy podczas ćwiczeń lepiej poznać ich atuty i możliwości zastosowania w edukacji. Bardzo ciekawe były zajęcia, podczas których poznałyśmy aplikacje do tworzenia gier i możliwości ich implementacji w nauczaniu tj. playfactile i classcraft – mówi Brygida Łoskot.

Podczas ćwiczeń prowadzący udzielał wskazówek, wyjaśniał wątpliwości i wspierał nas w doprowadzeniu zadania do końca. Zdobyte umiejętności podczas zajęć, pozwoliły na przygotowanie prezentacji, w której zostały ujęte poznane wcześniej narzędzia informatyczne. Moja grupa skorzystała z możliwości platformy Edmodo, przygotowałyśmy między innymi quiz wiedzy oraz mapę. Przygotowane ćwiczenia dotyczyły zagadnień z geografii, matematyki i języka niemieckiego – dodaje B. Łoskot.

Oprócz obowiązkowych zajęć, wybraliśmy się na wycieczkę po Madrycie. Główną atrakcją był Uniwersytet Alcalá. Obecnie jest bardzo prężnym ośrodkiem naukowo-dydaktycznym, kształcącym rocznie tysiące studentów, w tym także wielu obcokrajowców. W historii miasta ważną postacią jest sam Miguel de Cervantes, który przyszedł tu na świat. Miasto posiada wiele atrakcji turystycznych, można tu odnaleźć ślady kultury rzymskiej, muzułmańskiej, różnych prądów i epok kultury europejskiej – mówi Ewelina Młynarska-Postek.

Zwiedzałyśmy Pałac Królewski z jego barokowymi wnętrzami, podziwiałyśmy katedrę Almudena, spacerowałyśmy po Plaza Mayor podziwiając architekturę Madrytu. Miałyśmy możliwość odpocząć w Parku Retiro. Ponadto zachwycałyśmy się znanymi dziełami malarzy w Muzeum Prado. Jeżeli się jest w Madrycie, to również trzeba zobaczyć muzeum i stadion Realu Madryt oraz Las Ventas, czyli arenę do walki z bykami. Nie zapomniałyśmy również
o doznaniach kulinarnych i próbowałyśmy kuchni tradycyjnej przy dźwiękach flamenco – wymienia Wioletta Fabisiak.

Trudno opisać ilość cudownych miejsc, które widziałyśmy oraz ilość wrażeń, które przeżyłyśmy. Wróciłyśmy do Warszawy z wiedzą i nowymi umiejętnościami, które będziemy mogły wykorzystać w pracy z młodzieżą. Mamy nadzieję, że to nie jest nasz ostatni wyjazd – mówi Wioletta Fabisiak.

Brygida Łoskot
Wioletta Fabisiak
Ewelina Młynarska-Postek

 

 

 

Leave a Reply