Eksperci z Hydropolis pomogą uczniom odrabiać lekcje

Hydropolis łączy edukację z nowoczesną formą wystawienniczą (z powodu pandemii jest tymczasowo zamknięte); fot. UM Wrocław/Hydropolis

Eksperci z wrocławskiego Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis pomogą uczniom szkół podstawowych w nauce. Rozpoczynają projekt #HYDROeduwsparcie.

Hydropolis to centrum wiedzy o wodzie, które łączy edukację z nowoczesną formą wystawienniczą. Wystawa znajduje się w XIX-wiecznym podziemnym zbiorniku wody czystej o powierzchni 4600 m kw. Jest miejscem, w którym technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą ukazaniu wody z różnych perspektyw.

Od 7 listopada br. miejsce to pozostaje jednak zamknięte. Pracownicy postanowili więc zaangażować się w pomoc uczniom w nauce. Wsparcie to nie ma ograniczać się tylko do tematów związanych z wodą (jak mogłoby się wydawać). Jak podaje biuro prasowe UM Wrocław, dzieci i młodzież mogą się zwrócić o pomoc związaną z zagadnieniami z takich przedmiotów, jak język polski, język francuski, język angielski, chemia, matematyka, geografia, biologia, przyroda (klasy 1-3), historia, WOS, sztuka oraz w zakresie edukacji wczesnoszkolnej.

Pełnione mają być dyżury online, podczas których eksperci z Hydropolis będą pomagać w rozwiązywaniu zadań domowych, przygotowaniu do sprawdzianów i kartkówek oraz w przyswajaniu nowych zagadnień.

Zapisy na konsultacje są możliwe przez system rezerwacyjny. Trzeba wypełnić formularz, napisać, jakiego zagadnienia ma dotyczyć spotkanie i umówić się na dogodną godzinę. Dyżury są dostępne w godzinach 8.00-18.00, od poniedziałku do piątku.

– Do dyspozycji uczniów jest aż kilkunastu przewodników. Każdy z nich na co dzień jest zawodowym edukatorem, ale odkrywają w tym projekcie wiele innych umiejętności, jak pasja matematyczna czy świetna znajomość języka francuskiego i chęć podzielenia się tą wiedzą dalej. Nasza załoga została przeszkolona przez pedagogów. Fachowej pomocy udzieliła nam m.in. dr Kamila Kamińska-Sztark, pełnomocniczka ds. odpowiedzialności społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie realizuje projekt „Starszy brat, starsza siostra”. W trakcie pełnienia dyżuru online mogą zdarzyć się sytuacje trudne, kiedy np. dziecko zgłasza problemy w domu, dlatego takie szkolenie dla naszych pracowników było niezbędne – wyjaśnia Wiola Samborska, menedżerka CEE Hydropolis.

Zadanie realizowane jest przy współpracy z Departamentem Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia.

(r), źródło: UM Wrocław, Hydropolis

Leave a Reply