Na temat autyzmu coraz częściej mówi się w polskiej przestrzeni publicznej. Dlaczego? Głównym powodem jest rosnąca liczba przypadków, które są diagnozowane w Polsce i na świecie – obecnie autyzm może występować u jednego dziecka na 150. Ze względu na fakt, że lawinowo rozprzestrzeniają się nieprawdziwe informacje na temat spektrum autyzmu, mające negatywny wpływ na autystyków i ich rodziny, Instytut Studiów Podyplomowych postanowił zorganizować 5 bezpłatnych webinarów na ten temat.
W tym cyklu uświadamiamy, uczymy, obalamy mity i dajemy praktyczne rozwiązania, które nauczyciele, terapeuci i najbliżsi osób z autyzmem i ASD mogą wdrożyć na co dzień – mówi Ewa Plura, pedagog specjalny z 25-letnim doświadczeniem, wykładowca ISP.
Od 21 października do 15 grudnia br. w każdą środę (za wyjątkiem pierwszego webinaru który odbył się 21.10 w czwartek), w godz. 18.00-19.30 Ewa Plura obali mity dotyczące funkcjonowania zmysłów u osób ze spektrum autyzmu i przedstawi nowoczesne podejście terapeutyczne, którego nauczyła się podczas wizyt studyjnych w USA.
VIDEO Z PIERWSZEGO WEBINARU:
Udział w webinarach ISP jest bezpłatny. Sami decydujecie w ilu wykładach chcecie państwo wziąć udział i które zagadnienia budzą wasze największe zainteresowanie.
Instytut Studiów Podyplomowych zaprasza wszystkich zainteresowanych tematyką autyzmu a w szczególności: nauczycieli wszystkich szczebli edukacji szkolnej, terapeutów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, słuchaczy studiów pedagogicznych i psychologicznych.
Co zyskasz uczestnicząc w webinarach?
- Aktualną wiedzę dotyczącą spektrum autyzmu bazującą na najnowszych dostępnych badaniach naukowych.
- Know how eksperta z 25-letnim doświadczeniem terapeutycznym.
- Dobre praktyki gotowe do wdrożenia w pracy z dziećmi.
- Zestaw prostych narzędzi do diagnozy spektrum.
- Dowiesz się jak ułatwić codzienne funkcjonowanie osobom ze spektrum autyzmu
Jak wziąć udział w webinarze?
- Weź udział w wydarzeniu ISP na Facebooku (link),
- W dniu wydarzenia otrzymasz od Facebooka przypomnienie o naszym webinarze.
- Wejdź w relację live dostępną w evencie lub na profilu ISP na Facebooku (kliknij).
- Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o udziale w webinarze (koszt 25 zł) wypełnij formularz zgłoszeniowy (kliknij).
Harmonogram spotkań
3.11.2021 godz. 18.00-19.30
Webinar II – „Rola motoryki w rozwoju poznawczym osób ze spektrum autyzmu”
Zagadnienia, które poruszymy na webinarze:
- Ruch-początek wszystkiego.
- Odruchy warunkujące prawidłowy rozwój.
- Charakterystyka zaburzeń odruchowych a problem z przystosowaniem społecznym.
- Problemy neurorozwojowe a problemy w uczeniu się.
- Wskazania praktyczne.
17.11.2021 godz. 18.00-19.30
Webinar III – „Rola zmysłu czucia w rozwoju poznawczym osób ze spektrum autyzmu”
Zagadnienia, które poruszymy na webinarze:
- Dotyk a rozwój układu nerwowego.
- Dotyk formą komunikacji.
- Zaburzenia w obszarze zmysłu czucia.
- Dotyk w wymiarze terapeutycznym.
- Wskazania praktyczne.
1.12.2021 godz. 18.00-19.30
Webinar IV – „Znaczenie percepcji słuchowej w procesie uczenia się”
Zagadnienia, które poruszymy na webinarze:
- Podstawowe funkcje przetwarzania słuchowego.
- Lateralizacja uszna.
- Niepowodzenia szkolne a zaburzenia przetwarzania słuchowego.
- Najnowsze metody i wsparcie terapeutyczne w pracy z dzieckiem.
- Wskazania praktyczne.
15.12.2021 godz. 18.00-19.30
Webinar V – „Rola funkcji wzrokowych w procesie poznawczym”
Zagadnienia, które poruszymy na webinarze:
- Spostrzeganie wzrokowe.
- Rozwój przetwarzania wzrokowego a rozwój funkcji poznawczych.
- Funkcje wzrokowe w procesie uczenia się.
- Obserwacja funkcji wzrokowych u dzieci.
- Wskazania praktyczne.
mgr Ewa Plura o sobie:
Od 25 lat jestem terapeutą i pedagogiem pracującym w szkołach i centrach terapii. Praca z dziećmi i młodzieżą z różnego rodzaju dysfunkcjami oraz problemami emocjonalnymi i rozwojowymi, to fascynujący obszar wciąż nowych wyzwań i doświadczeń.
Pomoc tym dzieciom wymaga wielu różnych umiejętności i interdyscyplinarnej wiedzy, dlatego zostałam terapeutą: INPP, metody Johansena, Neuroflow, metody bilateralnej (certyfikaty międzynarodowe), Integracji Sensorycznej, funkcji wzrokowych, metody behawioralnej, Przezczaszkowej stymulacji prądem stałym, komunikacji alternatywnych i wspomagającej, logopedą.
Starałam się zdobywać wiedzę u najlepszych. Szukałam również nowych terapeutycznych inspiracji i pedagogicznych rozwiązań w czasie wizyt studyjnych w USA. Obecnie jestem także wykładowcą akademickim, ponieważ chcę przekazać młodszemu pokoleniu moją wiedzę i doświadczenie wraz z pasją niesienia pomocy dzieciom i młodzieży.