Autyzm – wiedza, praktyczne wskazówki, obalanie mitów. Cykl bezpłatnych webinarów

Na temat autyzmu coraz częściej mówi się w polskiej przestrzeni publicznej. Dlaczego? Głównym powodem jest rosnąca liczba przypadków, które są diagnozowane w Polsce i na świecie – obecnie autyzm może występować u jednego dziecka na 150. Ze względu na fakt, że lawinowo rozprzestrzeniają się nieprawdziwe informacje na temat spektrum autyzmu, mające negatywny wpływ na autystyków i ich rodziny, Instytut Studiów Podyplomowych postanowił zorganizować 5 bezpłatnych webinarów na ten temat.

W tym cyklu uświadamiamy, uczymy, obalamy mity i dajemy praktyczne rozwiązania, które nauczyciele, terapeuci i najbliżsi osób z autyzmem i ASD mogą wdrożyć na co dzień – mówi Ewa Plura, pedagog specjalny z 25-letnim doświadczeniem, wykładowca ISP. 

Od 21 października do 15 grudnia br. w każdą środę (za wyjątkiem pierwszego webinaru który odbył się 21.10 w czwartek), w godz. 18.00-19.30 Ewa Plura obali mity dotyczące funkcjonowania zmysłów u osób ze spektrum autyzmu i przedstawi nowoczesne podejście terapeutyczne, którego nauczyła się podczas wizyt studyjnych w USA.

VIDEO Z PIERWSZEGO WEBINARU:

Udział w webinarach ISP jest bezpłatny. Sami decydujecie w ilu wykładach chcecie państwo wziąć udział i które zagadnienia budzą wasze największe zainteresowanie.

Instytut Studiów Podyplomowych zaprasza wszystkich zainteresowanych tematyką autyzmu a w szczególności: nauczycieli wszystkich szczebli edukacji szkolnej, terapeutów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, słuchaczy studiów pedagogicznych i psychologicznych.

Co zyskasz uczestnicząc w webinarach?

  1. Aktualną wiedzę dotyczącą spektrum autyzmu bazującą na najnowszych dostępnych badaniach naukowych.
  2. Know how eksperta z 25-letnim doświadczeniem terapeutycznym.
  3. Dobre praktyki gotowe do wdrożenia w pracy z dziećmi.
  4. Zestaw prostych narzędzi do diagnozy spektrum.
  5. Dowiesz się jak ułatwić codzienne funkcjonowanie osobom ze spektrum autyzmu

Jak wziąć udział w webinarze?

  1. Weź udział w wydarzeniu ISP na Facebooku (link),
  2. W dniu wydarzenia otrzymasz od Facebooka przypomnienie o naszym webinarze.
  3. Wejdź w relację live dostępną w evencie lub na profilu ISP na Facebooku (kliknij).
  4. Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o udziale w webinarze (koszt 25 zł) wypełnij formularz zgłoszeniowy (kliknij).

Harmonogram spotkań

3.11.2021 godz. 18.00-19.30

Webinar II – „Rola motoryki w rozwoju poznawczym osób ze spektrum autyzmu”

Zagadnienia, które poruszymy na webinarze:

  1. Ruch-początek wszystkiego.
  2. Odruchy warunkujące prawidłowy rozwój.
  3. Charakterystyka zaburzeń odruchowych a problem z przystosowaniem społecznym.
  4. Problemy neurorozwojowe a problemy w uczeniu się.
  5. Wskazania praktyczne.

17.11.2021 godz. 18.00-19.30

Webinar III – „Rola zmysłu czucia w rozwoju poznawczym osób ze spektrum autyzmu”

Zagadnienia, które poruszymy na webinarze:

  1. Dotyk a rozwój układu nerwowego.
  2. Dotyk formą komunikacji.
  3. Zaburzenia w obszarze zmysłu czucia.
  4. Dotyk w wymiarze terapeutycznym.
  5. Wskazania praktyczne.

1.12.2021 godz. 18.00-19.30

Webinar IV – „Znaczenie percepcji słuchowej w procesie uczenia się”

Zagadnienia, które poruszymy na webinarze:

  1. Podstawowe funkcje przetwarzania słuchowego.
  2. Lateralizacja uszna.
  3. Niepowodzenia szkolne a zaburzenia przetwarzania słuchowego.
  4. Najnowsze metody i wsparcie terapeutyczne w pracy z dzieckiem.
  5. Wskazania praktyczne.

15.12.2021 godz. 18.00-19.30

Webinar V – „Rola funkcji wzrokowych w procesie poznawczym”

Zagadnienia, które poruszymy na webinarze:

  1. Spostrzeganie wzrokowe.
  2. Rozwój przetwarzania wzrokowego a rozwój funkcji poznawczych.
  3. Funkcje wzrokowe w procesie uczenia się.
  4. Obserwacja funkcji wzrokowych u dzieci.
  5. Wskazania praktyczne.

mgr Ewa Plura o sobie:

Od 25 lat jestem terapeutą i pedagogiem pracującym w szkołach i centrach terapii. Praca z dziećmi i młodzieżą z różnego rodzaju dysfunkcjami oraz problemami emocjonalnymi i rozwojowymi, to fascynujący obszar wciąż nowych wyzwań i doświadczeń.

Pomoc tym dzieciom wymaga wielu różnych umiejętności i interdyscyplinarnej wiedzy, dlatego zostałam terapeutą: INPP, metody Johansena, Neuroflow, metody bilateralnej (certyfikaty międzynarodowe), Integracji Sensorycznej, funkcji wzrokowych, metody behawioralnej, Przezczaszkowej stymulacji prądem stałym, komunikacji alternatywnych i wspomagającej, logopedą.

Starałam się zdobywać wiedzę u najlepszych. Szukałam również nowych terapeutycznych inspiracji i pedagogicznych rozwiązań w czasie wizyt studyjnych w USA. Obecnie jestem także wykładowcą akademickim, ponieważ chcę przekazać młodszemu pokoleniu moją wiedzę i doświadczenie wraz z pasją niesienia pomocy dzieciom i młodzieży.

Leave a Reply